Juhász Katalin: A szenvedély nyomában

Richard Linklater: Mielőtt éjfélt üt az óra

A harmadik történetben az akciónak kevésbé jut szerep, inkább a dikció dominál. Nem az a lényeg, hogy szereplők szenvedélyesen veszekednek, hanem az, amit közben kifejeznek. A film központi eleme modernkori – és ugyanakkor mindenkori – elmélkedés a szerelemről.

Gáspár-Singer Anna: Függőleges elmozdulás

Háy János A mélygarázs című regényéről

Háy ugyanis ebben a regényben társadalomkritikát nyújt: a történet, a sokszor nagyon is banális élethelyzetek, s benne a szereplők mind, valójában mellékesek.

Szoboszlai Annamária: Világok találkozása a temetőben

Katarina Mazetti: A pasi a szomszéd sír mellől - Rózsavölgyi Szalon

Desirée értékrendjében legelöl talán a könyvek állnak, a költészet, a finom szofisztikáltság. Életét valamiféle földtől eltávolodott lebegésben éli. Eközben Benny folyton a marháira gondol. Az órát nézi, mikor érkezik el az etetésidő, vagy mikor jön a fedeztető nő.

Kutszegi Csaba: Tisztelt urak és nagysádok

Bethlen Téri Színház: Kávécsarnok

Ilyen aranykor sohasem létezett, csak Szép Ernőnek volt különleges képessége ahhoz, hogy a rögvalóság prózai gondjaiból és a hétköznapok szürkeségéből költészetet varázsoljon.

Kovács Natália: Ujjgyakorlat

Peter Brook: Egy varázsfuvola (Művészetek Palotája)

S íme, itt a bizonyíték rá, hogy lehet olyan operát rendezni, amely nem szaglik pállott pacsulitól, sokkal inkább friss és üdítő a maga korszerűségében.

Gáspár-Singer Anna: A szavak ereje

Nemzeti Színház: A velencei kalmár

Ésszerűség és megértés helyett önnön indulataik által kényszerítve követik el tetteiket. Olyan kór ez, amelynek nincs ismert ellenszere.

Kovács Natália: Terápiás írás

Kristóf Ágota: A nagy füzet – a Forte Társulat előadása a Szkénében

Ez az ábrázolásmód olyankor működik igazán jól, amikor nem túlságosan direkt.

© 2016 KútszéliStílus.hu