Turbuly Lilla: Minden műfajból, minden nézőnek

Erdélyi Hét a Gyulai Várszínházban
A színpad és a nézőtér közötti tó távolságot teremt, amelyet sok jó ötlettel hidaltak át.
A színpad és a nézőtér közötti tó távolságot teremt, amelyet sok jó ötlettel hidaltak át.
A Macskadémont elsősorban az előadók teljesítménye teszi élvezetessé a szórakozni akaró nyári közönség számára…
A hagyományoknak megfelelően átadták az évad művészi teljesítményeit elismerni szándékozó díjak is.
Mindannyian Pistik vagyunk. Hiába nem éltünk a megjelenített események idején, cipelhetjük elődeink terhét halálunkig.
… kirívóan gyenge előadással nem találkoztunk az öt nap alatt, sőt, megúszós középszerrel se.
Az előadás összességében mégsem tud átütő lenni. Jelenetről jelenetre csordogál, sokszor állóképszerű, valahogy kilúgozódott belőle a feszültség.
A lényeggel azonosul, a színészet (az élet) lényegével: végig kell játszani a szerepet, méghozzá a lehető legjobban…
Nemcsak a színház kereteit feszegetik, hanem a saját határaikat is, a test határait, a nézőközönség határait – minden határt, amit csak találnak. -
Rendezőknek kifejezetten inspiráló lehet ez a szabadversszerű, sok lehetőséget magában rejtő, fájdalmasan aktuális dráma.
… ukrán színészek oroszul játsszák a kortárs lengyel drámaíró darabját, mely arról szól, hogy az egykor egymást szerető (osztály)közösség lengyel és zsidó tagjai hogyan válnak egymást gyűlölő gyilkosokká.
Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó 2022. – 3. rész
… mennyire értékes és piacképes tud lenni egy aktualizált, régi forma – ha egyéniség, tehetség és szaktudás társul mellé.
A harmadik nap hátralévő része két meghatározó élményt tartogatott. Egy előadást, amelyre valószínűleg mindig emlékezni fogok, és egy másikat, amelyről tíz perc után kijöttem…
Eleinte Kreón sem áll távol a nézőtől, hiszen háború után az állam rendje valóban majd’ mindennél fontosabb.
Az első két nap közös hívószavának a hatalom és a demokrácia viszonya látszik.
A független szféra túltelítetté vált: a működési támogatásoknál ugyanarra a pénzre évről évre egyre több társulat pályázik, és a színházi terek kapcsán is ugyan ez a helyzet.
A hispán népi szólásban a kertész kutyája nem éhes és nem eszik az ételből, de a többieket sem engedi a tálhoz.
…a születés és a halál képeivel ki tudja tágítani az utazás jelentésmezejét az életmetafora felé.
A lehetőségek sokaságát pedzegeti az Örkény előadása, de kihasználatlanul, kifejtetlenül hagyja szinte valamennyit.
…az a bizonyos múltfeldolgozás ebben a térségben még jó darabig nem lesz túlbeszélt téma.