Katona József: Bánk bán / Nemzeti Színház -
Egy tipikus mai, partidrogos éjszakán a nyomorult, kéjenc Ottó (nem mellesleg Gertrudis öccse) ősi magyar szürke marha fejét magára öltve, a szent korona árnyékában teszi magáévá a sunyin bedrogozott, öntudatlan Melindát, a nagyúr hitvesét.
TÁP Színház: Rokonok – Fázisbemutató / Trafó – Kortárs Művészetek Háza
…nem szimplán arra kell ma rádöbbenjünk, hogy a politikusok hülyének néz(het)ik az embert, hanem hogy a rendezők is.
Erdélyi Hét a Gyulai Várszínházban /
Akár élőben is reszkethetett volna a Hold a tó vizén, a közelgő vihar miatt azonban az Erkel színpadára szorult.
Ájlávjú – Te édes, de jó vagy, légy más / Kvártélyház Szabadtéri Színház
A cím és a műfaji megjelölés („jókedvű musical-revü”) jó hívószavak egy nyári, szabadtéri színházi előadáshoz…
Meseautó / Kvártélyház Szabadtéri Színház
…a meseautó az álmok világába tartozik, nekünk meg kell elégednünk a prózai részletekkel.
Kamarafeszt 2023 – A Zentai Magyar Kamaraszínház és a Novem Színházi Szervezet showcase fesztiválja /
Kiszámíthatatlan irracionális erők, tündérek irányítják, kezelik szeszélyesen az emberek sorsát.
Wybrzeże Színház: A trójai nők / Nemzeti Színház /
Alul lemeztelenítve, hasra fektetik Akhilleusz sírján, és a nagy álarcok mögé bújt, röhögő görög vezérkar a hulla mögé vonul, majd egyesével, egy üvegflaskával…
Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó 2023 –
A tánc vagy a koreografált mozgás egyre több verbális előadásban kap jelentős szerepet, és ez fordítva is igaz: egyre több „nem verbális” előadásban jelenik meg így vagy úgy verbális szöveg.
Dimitris Papaioannou: INK; Yang Zhankun: Faust tragédiája -
A kínai színházcsinálók nem az öncélú (talmi) ragyogást és a mesterségesen keltett álizgalmat hajszolják, hanem tényleg választ próbálnak kapni és adni az emberiség legsúlyosabb erkölcsi-filozófiai kérdéseire…
Anton Pavlovics Csehov: Cseresznyéskert / Katona József Színház -
A rendezés tehát úgy aktualizál, hogy miközben hű marad a drámához, felfrissíti azt mind nyelvileg, mind a megformált alakok szintjén, ezáltal képes lesz úgy szólni egy színházi társulat – vagy akár egy egész ország – létállapotáról, hogy nem válik didaktikussá.