Ivan Viripajev: Részegek/ Budaörsi Latinovits Színház /
Nem is részegek, csak az élet nyomorítja őket sárban, mocsokban fetrengő, értelem nélküli véglényekké. Még az is lehet, hogy ezek a szerencsétlen emberek nem is isznak.
Aesopus – Dargay Marcell – Fábián Péter – Parti Nagy Lajos: A nyúl füle /
Örkény István Színház /
Zsigmond Emőke gyönyörű hangon, kristálytisztán harsogja dala visszatérő refrénjét, amelynek első két szava így hangzik: „Basszátok meg!”.
Jonas Petter Aronsen: Az ember, aki elvesztette az időt / Vígszínház /
Valójában a néző az, aki elvesztette az időt és vele együtt a teret is. A színház önmagát idézi, önmagával dialogizál, a meglévőből dolgozik.
Nyílt tárgyalás // A Halál kilovagolt Perzsiából / Katona József Színház /
A decemberi premierhétvége a rendezőnőké volt a Katonában.
Spiró György: Az imposztor / Pesti Színház
…az, hogy „börtönben élünk”, valamint hogy az elnyomó hatalommal szemben ki kell vívnunk a szabadságunkat, szóval, ezek napjainkról szóló megállapítások.
Szilánkok a 11. Interetnikai Színházi Fesztiválról, Szatmárnémetiből /
Mivel a 26 előadásból a Szatmárban töltött 4 nap alatt mindössze 8-at láttam, átfogó elemzés helyett csak töredékes tapasztalataimat oszthatom meg az olvasókkal.
Beszélgetés Pass Andreával /
„Ezzel az erős, jól működő társulattal most a csillagokat le lehetne hozatni az égről.”
eSzínház Fesztivál /
A szakmai zsűri nem a legjobb előadás, hanem a legjobb digitális adaptáció díját adja ki a színészi díjak és a látványtervező díja mellett.
Lev Birinszkij: Bolondok tánca / Radnóti Színház /
Úgy tűnhet, felújítás előtt áll ez a világ, de egyre világosabbá válik, hogy a fóliázás a félkészre hívja fel a figyelmet, a tökéletlenségre, amelyben csak csetleni-botlani tud, aki táncba kezd.
Beszélgetés Guelmino Sándorral /
„Már az olvasópróbán elmondtam, hogy egy gyarlósággyűjteményt akarok bemutatni.”
Bertolt Brecht – Hanns Eisler: Galilei élete / Örkény Színház
…az inkvizíció „termékbemutatója” után visszavonja tanait, inkább szép csendben eszegeti a libamájat, és megírja főművét, a Discorsit, amely később a newtoni fizika alapművévé vált.
Pintér Béla és Társulata: Idegen test / Átrium /
Ez a kőkemény előadás nem bántó, gyűlölködő, hanem mélyen humanista.
Ödön von Horváth: Karoline és Kasimir / Budaörsi Latinovits Színház /
Hegymegi Máté fenti darabból készült gondolatgazdag rendezésének fő témája az evolúció kritikája.
Jánossy Lajos: Itt élet; Tarnóczi Jakab: Radical Relax / Katona József Színház /
Mély, tisztának vélt belső világunkba is befészkelték magukat a gyarlóságaink, beleégtek a lelkünkbe, mint hátrányos helyzetű gyerekbe a gettó emléke.
Figura FESZT 2. /
A pillantásukban, a mimikájukban, a mozdulataikban ott van az a szöveg mögötti plusz, amitől különleges lesz a kettősük.
Figura FESZT 1. rész /
Egészen szürreális élmény a lepusztult gyárépület középső részén kialakított kis ékszerdoboz színház.
Wéber Kata: Egy nő anatómiája/ Vígszínház, Pesti Színház /
Pechemre én az előadás előtt megnéztem a filmet, és a nem kevés ordító különbség engem elgondolkodtat…
Kiss-Végh Emőke: Romantika / Örkény István Színház /
Látunk egykedvű, fenékcsapkodós kúrást, érzékiségmentes férficsókokat, kicsi a rakást, kibuggyanó mellet, sok-sok ide-oda lézengést a térben…
Szigligeti Ede – Vecsei H. Miklós: Liliomfi / Vígszínház /
…a látszat ellenére jelenlegi kulturálatlan bulvárbunkó korunkban is még él és működőképes a színház 19. századi világjobbító szándékú szelleme.
Kritikátlan jegyzetek a MILF-ről és színháztörténeti előzményiről / Szemle Plusz 2024
… a darab alapkonfliktusa, hogy a főszereplő egy nála tizenöt évvel fiatalabb férfival esik szerelembe, és ezzel megmérettetik a társadalom szemében. Ő a Mother I'd Like to Fuck.